Followers

BoNjOUr...

untuk tempahan product : +60137145668 @};-
RM40 AJE! cepat!!!

de kelong acheh  

Sunday, December 30, 2007



tu la...ari tu story tentang mendulang emas kat mersing.. ni pulak story kat mersing lagi.. but lain plak citernye... kali nih... tentang percutian 2 hari 1 mlm kat kelong acheh... tempat org yang hobinya memancing seswai sangat.. tapi klu nak merehatkan minda pun..ok gak...

perjalanan kitorg ke mersing dlm kul 10.30 pagi n sampai kat sne dlm kul 2 gitu la... juah la gak...n then.. ble sampai ke tempat @ jeti.,. kitorg terpaksa menaiki bot yg telah di sediakan sebelum ke kelong acheh tersebut... yg klako kat sni apa tau... maklumla.. kul 3 time tu air surut lagi... so..kitorg terpaksa turun dengan tangga yang tegak ke bot.. mmg susah sangat,,, tp semua satle satu persatu...



pastu.. ada rintangan lagi.. masa nak naik ke kelong acheh tu.. mmg agak tinggi.. so memag susah lah/.. memandangkan yang naik bukan kecik2 belaka.. hahah. sampai je kat kelong tuh.. kitorng di hidangkan makanan seafoad fresh... ikan laut ala 3 rasa.. so mmg berselera sangat la sebab x makan lagi kan dari tadi.. so mmg berselera sangat.. tambahan tied jln jauh.. rasa nak rest je.. tp.,,, memandangkan ikan yang akan di pancing.. terus lupa penat lelah..

lepas makan je terus buat persiapan untuk memancing.. pancing2 yang di bawa td di sediakan secukup2nya tuk memancing.. siap sedia la ikan yeh.. ko akan menjadi santapan aku mlm ni// hahah.. tp yang klakonye.. aku x juga2 dapat ikan...sampai ke petang aku kosong je.. yang dpt my dad n my sis.,.. balik2 diorunk je.,. pakai mandrem apa tah... 6 famly member yg lain pun sme,,, x dpt2.. mmg x kaki betul lah...

mlm tu aku tak berputus asa, terus n terus mencuba supaya dapat ikan yang besar... aku ckp.. klu dpt ikan besar walau satu pun jadi la... sampai nak tetido2 tggu umpan di makan.. last2 dpat gak ikan besar.. tp tak tau plak apa nama ikan ni.. hihi...aksi2 aku ada kat bwh ni...



petang hari kedua, kitorng dah bersiap nak balik dah/.. sebab lepas ni nak pi mandi laut plak... kat pantai air papan.. maklumlah.. dah brapa bulan aku x mandi laut sejak habis kat PD dulu... so mmg seronok sangat lah..sambil main tanam2 badan kat pasir.. best betul layan anak2 sedara nih,.. hihi



mlm tu. lepas mkn je,.. dah nak balik dah n aku kne drive lagi 3 jam tuk balik.. mmg memenatkan.. tp enjoy n puas sangat,,, kounk pun jgn x dtg sane.. rugi tau.. hihi...

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


0 comments: to “ de kelong acheh

Related Posts with Thumbnails
 

Design by Amanda @ Blogger Buster